Radejčín vyhlídka

V České středohoří najdeme celou řadu míst, ze kterých je krásný výhled do krajiny. Jedním z nich je turistická rozhledna vybudovaná jako součást stožáru mobilního operátora Vodafone na menším návrší na katastru obce Prackovice na Labem nedaleko obce Radejčín, na levém břehu Labe v blízkosti nově otevřeného úseku dálnice D8, která v těchto místech vede tunelem. Kovová konstrukce je opláštěná, ční do výšky 30 m a vyhlídková plošina je umístěna ve výšce 20 m. Rozhledna stojí v nadmořské výšce 370 m a je z ní krásný výhled na okolní hory Českého středohoří, kterými jsou Kletečná, Újezdská hora, Kubačka, Debus, Doubický kopec, údolí Labe a za řekou pak můžete spatřit Varhošť, Deblík, Trabici, Plešivec, Kamýk, Strážiště, Radobýl, ale také legendární horu Říp a v případě hezkého počasí na severozápadě hřeben Krušných hor.

Vstup na rozhlednu je zdarma a provozní doba vyhlídky je od 10 do 18 hodin po celý rok.

Jak se k rozhledně dostat

Pojedete-li autem po silnici E 55, tak v obci Velemín ležící mezi Lovosicemi a Teplicemi, odbočíte ve směru od Prahy vpravo do vesnice Bílý Újezd a pak budete dál pokračovat přes Hrušovku po úpatí kopce Kletečná až k železniční zastávce Radejčín. Ta bude i cílovou stanicí, pokud se vydáte na výlet vlakem z některé zastávky na železniční trati Lovosice – Řetenice – Teplice. Pokud pojedete autem z Ústí nad Labem po silnici č. 258 do Řehlovic, odbočíte vlevo na Habroviny, Radejčín a dále k železniční zastávce Radejčín. Jste-li zdatnějšími turisty, můžete se k vyhlídce Radejčín vydat i pěšky z Ústí nad Labem, odkud vyrazíte z místa pod rozhlednou Větruše, dále přes Humboldtovu vyhlídku až do Doubice nebo Radejčína. Výlet na vyhlídku Radejčín lze absolvovat i na kole. Až se ocitnete u železniční zastávky Radejčín, za přejezdem odbočíte doprava a vydáte se po žluté turistické značce, která vás po polní cestě dovede zhruba po dvou kilometrech až k rozhledně. Z uvedeného popisu plyne, že výchozím bodem je železniční zastávka Radejčín, kde zaparkujete své auto. Odtud se můžete vydat i druhou cestou po silničce směrem na Doubice a po pár metrech odbočíte vpravo do mírného kopečka. Aby nebyla cesta k rozhledně fádní, můžete tyto dvě možnosti zkombinovat pro zpáteční cestu.